04.03.2013, 11:52
KEY ACCOUNT MANAGER לחברת מוצרי צריכה מובילה דרוש/ה KAM לשוק המאורגן.
לזיהוי האסטרטגיה והתכניות העסקיות של הלקוח.

דרישות:
השכלה אקדמאית (עדיפות: כלכלה, מנהל עסקים, תעשיה וניהול).
ניסיון בתחום המכירות.
ניסיון בעבודה מול לקוחות גדולים.

קו"ח למייל: tal@amitim.co.il
מנהל/ת רשת חנויות לחברה קמעונאית מובילה בתחום האופנה דרוש/ה מנהל/ת רשת חנויות.

דרישות:

הכרות עם עולם הריטייל- 5 שנים לפחות

נסיון מוכח בניהול אנשים

עמידה ביעדי מכר

הכרות את עולם האופנה- יתרון משמעותי

קו"ח למייל: tal@amitim.co.il

 
 
 
חיפוש
 
 
בין לקוחותינו
 
 

יישום 7 העקרונות ליצירת פתיחות בראיון

 
 

 

 

 

שאלות ודרכים ליישום 7 העקרונות ליצירת פתיחות והקשבה בראיון


     

העיקרון

יישום העיקרון

שאלות  לדוגמא

עקרון ראשון

השקעה ביצירת קשר ואווירה מתעניינת

בשלב הראשוני המיקוד הוא בהתקרבות. המראיין מתעניין במרואיין באופן כללי. חשוב ליצור שיחה שאין בה איום ונותנת תחושה של התעניינות והערכה אל המועמד כאדם וחבר.

 

·        איך הייתה הדרך?

·        מצאת בקלות את המקום?

·        רוצה לשתות משהו?

·        ראיתי שאתה עוסק ב... כתחביב, תמיד רציתי לדעת איך...(בהקשר לתחביב)

·        ראיתי שעבדת ב...., אתה מכיר את..., אדם מדהים (לייצר גישה חיובית)

 

עקרון שני –

ביטוי רגשי של המראיין ושיתוף בחוויות אישיות.

המראיין משתף בחוויות אישיות(אירוע שמעסיק אותו כרגע, חוויות שהיו לו כאשר היה במצב דומה למועמד, התייחסות לילדיו ועוד), נושאים שנותנים למועמד תחושה שלפניו אדם עם רגשות ולא מראיין חוקר.

 

·        לפני שיצאתי מהבית, הבן שלי אמר לי...

·        תראה איזה יום יפה

·        בדרכי לעבודה הבוקר, עלה לי רעיון ל... מה דעתך?

·        אין כמו קפה על הבוקר

·        היום יום ההולדת של ביתי

עקרון שלישי - התמקדות בפעילויות בהן הצליח המרואיין להשיג הישגים

 

המראיין מתעניין בהצלחות של המועמד. בודק את הפעילויות של המועמד, הקשיים שראה לנגד עיניו ומעריך את הצלחתו של המועמד להגיע לתוצאות. ההתייחסות היא מעודדת, מחמיאה ואינה שופטת. חשוב להקפיד לא להביע דעה מבקרת(גם לא דרך שאלות)

·        תאר לי אירוע שהייה מאתגר עבורך והצלחת בו

·        מהי המשימה המוצלחת ביותר שביצעת בתקופה האחרונה?

·        תאר לי משהו שיזמת, ששינית ואתה גאה על הצלחתך.

 

עקרון רביעי - ביטוי הערכה כנה על עשייתו והצלחתו של המרואיין.

 

המראיין מחמיא למועמד, מתפעל מיכולתו(חשוב שהמחמאות יהיו כנות, יצאו מהלב ולא ישמעו מלאכותיות)

 

·         היכולת שלך לשמור על קור רוח בסיטואציה מדהימה בעיני.

·         אתה אדם אמיץ (אחרי שתיאר משהו שעשה ודורש לקיחת סיכון אישי).

·         כל הכבוד על הדרך שפעלת בה – בנחישות אבל גם ברגישות.

·         המחויבות שלך היא חלומו של כל מעסיק/מנהל.

עקרון חמישי - זיהוי יכולות אפשריות של המרואיין (הקשבה לאינטואיציה) והצגתן בפניו.

 

המראיין משתף את המרואיין בתחושותיו לגבי העוצמות של המרואיין. בשלב זה ניתן ורצוי להשתמש באינטואיציות ולבדוק אותן מול המרואיין. על המראיין להקשיב לתגובת המרואיין ולהמשיך בגמישות(מבלי לנסות להוכיח את צדקתו).

·        מהתיאור שלך, נראה לי שאתה אדם רגיש מאוד.

·        לא יודע אם זה נכון אבל יש לי תחושה שמאוד חשוב לך מה חושבים עליך

·        תוך כדי שאתה מדבר, נוצרה בי תחושה שאתה נותן את הנשמה בעבודה, זה נכון?

·         אתה עקשן?

 

עקרון שישי - התמקדות בדרך בה המרואיין מתמודד עם חסרונותיו.

 

המראיין בודק עם המרואיין איזה שינוי פנימי הוא עשה בשנה האחרונה ששיפר את יכולתו להצליח, איך הוא מתגבר על חולשותיו, איזה שינוי נוסף שיבצע ישדרג אותו(יאפשר לו להצליח אפילו יותר).

 

·        תן דוגמא לחיסרון שהיה לך ולמדת להתמודד איתו. איך עשית זאת.?

·        מה היית רוצה לשפר אצלך כדי להצליח יותר? איך אתה הולך לבצע את השינוי?

·        איזה שינוי עשית שגורם לך להצליח יותר כיום?

·        תאר לי אירוע שבו לא הצלחת. איזה שינוי פנימי בך היה יכול לעזור לך להצליח באירוע.

 

עקרון שביעי - שיתוף המראיין בהערכת המרואיין והערכה מחודשת משותפת.

 

המראיין מציג בפני המרואיין את סיכום ההתרשמות שלו ומבקש מהמרואיין להתייחס להערכתו. בהתאם לתגובת המרואיין, המראיין מתקן(במידת הצורך) את הסיכום.

 

·        התרשמתי במהלך הראיון שאתה חרוץ, עצמאי ולפעמים עקשן(שילוב של יתרונות וחסרונות כאשר בתחילה מציגים את היתרונות), האם התיאור הזה דומה לאייך שאתה רואה את עצמך?

·        ממה שתיארת עד כה נראה לי שאתה יסודי, מקצועי מאוד, יורד לפרטים, לפעמים אפילו יותר מידי. דייק אותי.

·        אתה אומר שאתה יודע מתי להפסיק ולהעמיק בפרטים, אתה יכול לתת לי דוגמא?


גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר