04.03.2013, 11:52
KEY ACCOUNT MANAGER לחברת מוצרי צריכה מובילה דרוש/ה KAM לשוק המאורגן.
לזיהוי האסטרטגיה והתכניות העסקיות של הלקוח.

דרישות:
השכלה אקדמאית (עדיפות: כלכלה, מנהל עסקים, תעשיה וניהול).
ניסיון בתחום המכירות.
ניסיון בעבודה מול לקוחות גדולים.

קו"ח למייל: tal@amitim.co.il
מנהל/ת רשת חנויות לחברה קמעונאית מובילה בתחום האופנה דרוש/ה מנהל/ת רשת חנויות.

דרישות:

הכרות עם עולם הריטייל- 5 שנים לפחות

נסיון מוכח בניהול אנשים

עמידה ביעדי מכר

הכרות את עולם האופנה- יתרון משמעותי

קו"ח למייל: tal@amitim.co.il

 
 
 
חיפוש
 
 
בין לקוחותינו
 
 

10 התועלות של מיון מקוון

 
 

 

הדרך המסורתית המקובלת למיון מועמדים לעבודה כוללת, מיון קורות חיים, ראיון טלפוני, ראיון פרונטאלי, מיון במרכז הערכה (פעילות קבוצתית), יום אבחון (מבחנים פסיכולוגיים) או אבחון גרפולוגי.

בשנים האחרונות נוספו כלים מקוונים המאפשרים ליעל את התהליך:

 

שאלון מקוון הינו סדרת שאלות המועברות אל המועמד במייל והמועמד עונה עליהם בפרק זמן שהוגדר מראש (זה יכול להיות מספר שעות או ימים בהתאם לשאלה או המשימה המבוקשת).

ראיון מקוון הינו ראיון שנערך בכלי תקשורת, כמו תוכנת מסרים מיידיים , תקשורת הכוללת מצלמת אינטרנט, דואר אלקטרוני או טלפון. ראיון זה יכול להראות מעט מרוחק ונוכר, אבל הוא גם מעניק תחושה של שליטה וביטחון למרואיין שאינו חשוף ונשאר בסביבה שמוכרת לו.

 

השימוש בכלים אלו מקצר תהליכים וחוסך זמן בתהליכי הגיוס.
כמובן שיש גם מחיר לשימוש בכלים אלו. על הדרך כיצד ניתן להתמודד עם המחירים הללו אתייחס במאמר הבא.

התועלות:

בשאלון מקוון

1.      אפשרות לתאר את המשרה והארגון בצורה בהירה, כהקדמה לשאלון עצמו – ללא צורך לחזור על ההסבר שוב ושוב מול כל מועמד (דבר שגוזל זמן רב כאשר הוא נעשה בראיון טלפוני). המועמד הפוטנציאלי, יכול לבחון האם התפקיד מתאים לשאיפותיו ולוותר על מועמדותו, מבלי לבזבז את זמנו או את זמן נציג הארגון הפונה אליו.

2.      אפשרות להעביר סדרה של שאלות זהות לכל המועמדים בזמן קצר. בדרך זו לעשות מיון ראשוני מהיר, לנפות את אלו שאינם מתאימים בגלל חוסר ידע, צפיות שכר, ניידות, גמישות בשעות העבודה, נכונות לגמישות הנדרשת בתפקיד ועוד. יתכן, שיהיו כאלו שלא יענו בכנות על כל השאלות. לכן, כדאי לשאול שוב, את אלו שממשיכים בתהליך חלק מהשאלות .

3.      ניתן לשאול שאלות מקצועיות – שאלות הבודקות ידע או התמודדות עם בעיות מקצועיות ולהעביר את התגובה לגורם מקצועי לבדיקת איכות התשובה. לעיתים התשובות שיתקבלו יתבססו על הידע של המשיב יחד עם ידע של אדם נוסף איתו התייעץ המשיב. ולכן, כדאי, בהמשך התהליך לתחקר את המשיב לגבי דרך החשיבה שלו (ניתן לעשות בתוכנת מסרים מיידית).

בראיון מקוון

4.      ניתן להקליט את הראיון – להעביר את המידע לגורם ממיין נוסף (ממונה ישיר למשל), שיכול להתרשם מהמועמד ומתשובותיו מבלי צורך לזמן מנהל נוסף לראיון או את המועמד לראיון נוסף.

5.      חיסכון בעלויות כספיות ובזמן - המרואיין אינו חייב לנסוע אל המראיין (מאפשר לראיין מועמדים ממקומות מרוחקים). אין עלויות תחבורה וחניה. ניתן לקצר את הראיון באופן משמעותי אם נראה שהמועמד אינו מתאים (לא חייבים להמשיך בראיון זמן ממושך על מנת לכבד את המועמד שהשקיע זמן והאנרגיה כדי להגיע לראיון) . נכון שהמועמד נדרש לפחות מאמץ בדרך זו, וכך לא נדע עד כמה הוא מוכן להתאמץ כדי להתקבל לתפקיד. יחד עם זאת, זו תהיה הזדמנות שלנו "לפגוש" גם כאלו שהמוטיבציה שלהם אינה גבוהה ו"למכור" להם את התפקיד והארגון.

6.      גמישות בשעות – ניתן לראיין בשעות הבוקר או הערב בהתאם לנוחות ולא רק במשרד ובשעות הפעילות בו (כאפשרות ולא כעומס נוסף). יותר מכך, המראיין והמרואיין אינם צרכים לפנות זמן באותה השעה (כאשר הראיון נערך באמצעות הדואר האלקטרוני).

7.      סביבה ידידותית ובטוחה למרואיין. המראיין נמצא בזמן הראיון בסביבה מוכרת לו או סביבה שהוא בוחר להיות בה. בסביבה כזו הוא מרגיש יותר נוח והתנהגותו יותר טבעית ומשוחררת בדרך כלל. לעיתים, דווקא המפגש הלא פרונטאלי, נותן תחושה של הגנה למרואיין, דבר המקל עליו לחשוף את עצמו ו"לשחרר הגנות".

8.      המראיין יכול לנסח את שאלות ההמשך בזמן ובאופן הנוח לו (כאשר הראיון נערך בעזרת תוכנת מסרים מיידיים או דואר אלקטרוני). המראיין יכול לחדד את תחושותיו להגיב בהתאם לדיאלוג המתפתח.

9.      למרואיינים ניתן זמן לבנות תשובות לשאלות (כאשר הראיון נערך בעזרת תוכנת מסרים מיידיים או דואר אלקטרוני). דבר שמשפר את איכות ועומק התשובה. נכון, שהתשובה במקרים כאלו יכולה גם להיות "מחושבת" "מוכרת" ולא לגמרי אמיתית (דבר שניתן לזהות לאחר שיפור המיומנויות של הראיון המקוון).

10.  ניתן לראיין בלשון זרה גם כאשר המראיין אינו שולט במידה מספקת באותה לשון לצורך ראיון פנים אל פנים. ניתן להשתמש בכלי עזר לתרגום בביצוע סוג זה של ראיון.

כמובן שלשימוש בכלים מקוונים יש גם חסרונות. למשל זהו  אבחון "קר" ושטחי יחסית , בהשוואה לראיון פרונטאלי, שכולל מפגש פנים אל פנים. יחד עם זאת, גם בראיון טלפוני ובראיון אינטרנטי מצולם (בסקייפ למשל), ניתן ליצר אווירה "חמה" ולהגיע לרמת אבחון טובה,  לאחר פיתוח מיומנויות ורגישויות לתקשורת המקוונת

לסיכום, מוצע שתהליך גיוס יכלול (בנוסף לתהליכים המוכרים), במידת הצורך, גם :

1.      שאלון מקוון – הכולל שאלות "קשות" (צפיות שכר, שעות עבודה וכד') וכן שאלות העולות מקורות החיים. ניתן להוסיף שאלות הבודקות ידע והתמודדות עם בעיה מקצועית (אך יש לזכור שהתשובה יכולה להינתן על ידי המועמד לאחר שהתייעץ עם מומחה ידע). ניתן להעביר את התייחסות המועמד לשאלון למעריך/מנהל נוסף.

2.      ראיון טלפוני/ראיון בעזרת תוכנת מסרים מיידיים – ראיון קצר יחסית הכולל בדיקת מוטיבציות, ניסיון כשרים וכוחות התמודדות (ניתן להקלטה ולהעברה למעריך/מנהל נוסף).

3.      ראיון אינטרנטי הכולל מצלמה (סקייפ למשל) – ראיון ממושך יותר, הדומה בהתנהלותו ובמשכו לראיון פרונטאלי, אך מאפשר גמישות במיקום ובזמן (ומאפשר בנוסף הקלטה וצפייה חוזרת בו).

 

אשמח לקבל הערות ותגובות לגבי ההתנסות בכלים אלו ואפשרויות נוספות לשימוש בכלים מקוונים בתהליכי מיון ואבחון.

 
 

 

 
 

 
  • הוסף תגובה
שם
נושא
תגובה
קוד Capcha
  • שלח
  •  | 
  • סגור
תודה!
התגובה שלך תוצג בקרוב.
אירעה שגיאה בעת שליחת ההודעה
אנא נסה שוב מאוחר יותר
שולח את התגובה...
השדה "נושא" לא יכול להיות ריק!
השדה "שם" לא יכול להיות ריק!
השדה "קוד" אינו נכון
  • סגור